> Algemeen

  1. Hoe word ik lid van klimclub Hungaria? Is dit hetzelfde als lid zijn van Klim- en Bergsportfederatie (KFB)?

Je kan je niet inschrijven bij onze klimclub zonder lid te zijn bij de KBF. 

Je wordt lid van onze club door je in te schrijven bij de Klim- en Bergsportfederatie. Hier kan je onze club selecteren en bent dan automatisch lid van beide organisaties. 

  1. Waarom zou ik lid willen worden van de KBF?

Je krijgt een zeer goede verzekering voor al je klimactiviteiten en je hebt zelfs de mogelijkheid om je te verzekeren voor de mountainbike en skireizen! Dit is meestal niet het geval bij je persoonlijke ongevallenverzekering. Daarnaast mag je op de meeste Belgische rotsmassieven gaan klimmen en nog veel meer

  1. Hoe komt het dat ik geen bevestigingsmail heb ontvangen na mijn inschrijving?

Na inschrijven krijg je een automatische bevestigingsmail in je mailbox. Hierin vind je de informatie van je inschrijving en de betalingsgegevens. Regelmatig gebeurt het dat deze mail in je SPAM-folder terecht komt. Is dit bij jou het geval? Selecteer de afzender van de bevestigingsmail (info@klimclubhungaria.be) als veilige afzender. Zo zal dit in de toekomst niet meer voorvallen en loop je geen belangrijke informatie mis. 

  1. Ik heb mij ingeschreven, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen in mijn SPAM-folder. 

Er zal iets misgelopen zijn bij je inschrijving. Probeer je opnieuw in te schrijven of stuur een mailtje naar info@klimclubhungaria.be.

  1. Ik ben mijn inschrijving vergeten te betalen. Kan ik nog meedoen?

Je inschrijving is pas geldig van zodra je betaling afgerond is. Wacht hier niet te lang mee, want dan kan het zijn dat je plaats is ingenomen door een snelle betaler! Om te weten of je plekje nog steeds gereserveerd is, kijk je in je mailbox voor de bevestigingsmail of kan je best even mailen naar: info@klimclubhungaria.be

  1. Wanneer spreken we van een ‘geldige’ annulatie bij een KVB-opleiding of een klimtraining?

Dat hangt er vanaf in welk scenario je je bevindt. 

(Let op: wil je een meerdaagse stage annuleren? Dan dien je een annulatieverzekering te hebben. Zie volgende vraag)

  • Scenario A: Wij annuleren je inschrijving wegens onvoldoende inschrijvingen, slecht weer etc. Je wordt hier door ons per mail of telefonisch van op de hoogte gebracht. 

→ Je wordt terugbetaald naar verhouding van het aantal lessen dat je niet hebt meegevolgd

  • Scenario B: Je moet je inschrijving annuleren met geldig medisch attest waardoor je niet kan deelnemen aan de hele klimactiviteit of een gedeelte ervan. 

→ Je wordt terugbetaald naar verhouding van het aantal lessen dat je niet hebt meegevolgd

  • Scenario C: Je moet je inschrijving annuleren zonder geldig medisch attest. Dit doe je schriftelijk (via mail), minstens 2 weken voor de start van de activiteit of voor de uiterste inschrijvingsdatum.

Je betaalt een administratieve kost van 25 euro. De rest wordt terugbetaald

  • Scenario D:Je moet je inschrijving annuleren vanwege dringende reden waardoor je niet kan deelnemen aan de hele klimactiviteit of een gedeelte ervan. 

→ Je wordt terugbetaald naar verhouding van het aantal lessen dat je niet hebt meegevolgd

  • Scenario E: Je moet je inschrijving annuleren vanwege andere redenen dan hierboven vermeldt, niet binnen de termijn van 2 weken voor de start van de activiteit of na de uiterste inschrijvingsdatum.

→ Niet terugbetaald 

Scenario’s A → D zijn ‘geldige’ annulaties en garandeert dus een (gedeeltelijke) terugbetaling. 

  1. Krijg ik mijn geld terug bij de annulering van mijn binnenlands of buitenlandse stage?

Dat hangt er opnieuw vanaf in welk scenario je je bevindt. 

  • Scenario A: Je annuleert zelf de stage en hebt wel een annulatieregeling genomen bij het inschrijven. Dan gelden dezelfde voorwaarden voor een ‘geldige annulatie’ als bij de vorige vraag (6).

Je betaalt een administratieve kost van 25 euro. De rest (zonder de  annulatieverzekering) wordt terugbetaald

  • Scenario B: Je annuleert zelf de stage en hebt wel een annulatieregeling genomen bij het inschrijven, maar je voldoet niet aan de voorwaarden voor een ‘geldige annulatie’ als bij de vorige vraag (6).

 → Niet terugbetaald 

  • Scenario C: Je annuleert zelf de stage en je hebt geen annulatieregeling genomen bij de het inschrijven.

→ Niet terugbetaald 

  1. Is er een club-telefoonnummer waarop je ons kan bereiken?

Helaas niet! We hebben geen secretariaat waar steeds iemand aanwezig is. Ben je te laat voor training of zit je met een dringende vraag kan je ons best proberen bereiken via mail of een berichtje sturen op facebook. Wij spelen dit via ons interne wigwam door aan de betrokken persoon. Al is het natuurlijk beter om op tijd te zijn :). 

> Volwassentraining en KVB

  1. Hoe weet ik of ik geschikt bent voor een opleiding?

Bij iedere opleiding staat er een rubriekje ‘deelnamevoorwaarden’. Zoals het woord zichzelf uitlegt, is dit een must om te kunnen deelnemen aan de activiteit. Wanneer je je inschrijft voor een opleiding, verklaar je je akkoord met deze voorwaarden. Is dit niet het geval? Dan kan dit tot uitsluiting zonder terugbetaling leiden. Lees de voorwaarden dus zeker goed na. 

  1. Wanneer gaan de inschrijvingen van de KVB’s of volwassen trainingen open?

Tijdens een ‘normaal’ klimjaar zetten wij de voorjaars-opleidingen mid-januari open en najaars-opleidingen mid-augustus. In de huidige coronacrisis wachten wij steeds de nieuwe maatregelen af en schikken we ons zo snel mogelijk. Ons streefdoel is om een maand voor aanvang van de cursus te communiceren of die al dan niet van start kan gaan. Hou zeker onze website, nieuwsbrief, facebook en instagram in het oog!

  1. Ik wil mij inschrijven maar de gewenste opleiding zit al vol. Wat kan ik doen?

Op de pagina van de volzette opleiding kun je je op de wachtlijst zetten. Wanneer er een plaatsje vrijkomt, nemen we met jou contact op. 

  1. Ik heb mij ingeschreven voor een KVB-examenmoment. Hoe weet ik wat ik moet kennen of kunnen?

Je krijgt een tweetal weken voor aanvang je cursusboekje van de KBF toegestuurd met alle nodige kennis. In deze mail zal ook een gedetailleerd verloop van het examen bijgevoegd zijn. 

  1. Ik ben geslaagd voor mijn KVB-examen. Wat nu?

Proficiat, goed gedaan! Wij vragen de pasjes aan bij KBF en deze liggen (normaal gezien) een aantal weken later in Stordeur. Jij hoeft hier zelf helemaal niets voor te doen, dit wordt voor jou geregeld en je krijgt een mailtje wanneer ze klaarliggen. Het enige dat jij nog moet doen, is ze daar gaan ophalen. 

> Jeugdtrainingen

  1. Wanneer starten de trainingen bij de jeugdgroepen? 

De trainingen van al onze jeugdgroepen kan je op onze online agenda vinden. 

Deze kan je ook toevoegen aan je eigen Google Agenda door rechtsonder op het kruisje te klikken en dan op ‘toevoegen’. 

  1. Ik heb de mail met de betaalgegevens niet ontvangen, is mijn kind ingeschreven?

Na inschrijving krijg je een automatische betalingsmail. Hierin vind je de informatie van je inschrijving en de betalingsgegevens. Regelmatig gebeurt het dat deze mail in je SPAM-folder terecht komt. Is dit bij jou het geval? Selecteer de afzender van de bevestigingsmail (info@klimclubhungaria.be) als veilige afzender. Zo zal dit in de toekomst niet meer voorvallen en loop je geen belangrijke informatie mis. Je inschrijving is pas geldig van zodra je betaling afgerond is. 

  1. Mag ik mijn kind nog inschrijven voor de jeugdgroepen? 

Je mag je kind heel het jaar door inschrijven. Dit is uiteraard mogelijk tot de groepen volzet zijn. Op onze website zie je bij welke groepen nog plaatsen vrij zijn. Zie je een ‘witte’ pagina en geen inschrijvingsformulier, dan zit je gewenste groep volzet. Is dit het geval? Stuur dan een mailtje naar info@klimclubhungaria.be en vraag of je op de wachtlijst kan staan. Wanneer er een plaatsje vrijkomt, nemen we contact op met jou. 

  1. Kan mijn kind de eerste les komen proberen of het klimmen iets voor hem/haar is? 

Tuurlijk! Je eerste les telt als een proefles. Is het niets voor jou? Geen probleem, maar laat dit even weten aan silke@klimclubhungaria.be. Wel iets voor jou? Bereid je dan maar voor op een hoog avontuur :).

  1. Hoe weet ik op welke momenten het geen training zijn?

De trainingen van al onze jeugdgroepen kan je op onze online agenda vinden. Deze kan je ook toevoegen aan je eigen Google Kalender door rechtsonder op het kruisje te klikken en dan op ‘toevoegen’. Staat er op een gegeven dag geen training in de agenda, dan is het geen les en hoef je niet te komen.

  1. Ik ben te laat met mijn kind (opnieuw) in te schrijven. Kan hij/zij toch nog een plekje krijgen in de jeugdtrainingen? 

Dat is zeer spijtig! Als de groep al vol blijkt te zijn, kunnen we je kind op de wachtlijst zetten voor de gewenste klimdag of je kan kijken of er op een andere dag nog een plaatsje vrij is voor jouw leeftijd. Om je op de wachtlijst te zetten, stuur je best een mailtje naar info@klimclubhungaria.be

  1. Heeft mijn kind iets speciaals nodig om te komen klimmen?

Klimschoenen zijn altijd handig, maar voor een eerste les is dat nog niet nodig. Een aansluitende sportschoen of sneaker is voldoende. Klimgordels en zekerapparaten zijn voorzien door de club. 

  1. Ik heb mijn kind uitgeschreven voor de rest van dit schooljaar (2020-2021) omdat hij/zij voor een ander hobby kiest. Is zijn/haar voorrang tot inschrijven volgend schooljaar dan weg?

Neen! Wij contacteren bij de start van de inschrijvingen volgend schooljaar (2021-2022) iedereen die tijdens vorig schooljaar bij Hungaria aangesloten was om je als eerste in te schrijven.  Zorg wel dat je hier niet te lang mee wacht, want daarna zetten we de lijst open voor alle anderen :).